Het is alweer april!! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Helma Krapels - WaarBenJij.nu Het is alweer april!! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Helma Krapels - WaarBenJij.nu

Het is alweer april!!

Door: helmakrapels

Blijf op de hoogte en volg Helma

03 April 2012 | Cambodja, Khett Batdambang

Het is ongelooflijk wanneer je reist. Mijn tijdsbesef is volledig verdwenen en voordat je het weet is het april. Minke en ik zijn dan ook alweer op de helft van onze reis! De afgelopen maand zijn we van het zuiden van Vietnam naar Cambodja gereisd.

Van Dalat naar Mui Ne hebben we de easyriders gedaan. Minke achterop de motor bij Titi en ik bij Hiep. Hiep en Titi hebben ons op de motor het 'echte' Vietnam laten zien. Terwijl ze als vaders over ons waakten lieten ze ons in 2 dagen tijd de mooiste uitzichten, watervallen, huizen van vietnamezen en alle andere niet toeristische plekken zien. Een onwijs leuke ervaring die ik iedereen zal aanraden.
Hierna moesten we natuurlijk even bijkomen in een resort met een prive zwembad en strand. Heerlijk genieten van het zonnetje.

Saigon was onze volgende bestemming. Dit is echt een geweldige stad. Heerlijk drukke stad maar ook vol met parkjes en vele dingen om te doen. Het uitgaansleven bevindt zich voor 3 supermarkten waar iedereen de hele nacht op plastic kinderkrukjes heel goedkoop bier drinkt. Weer eens iets anders dan thuis...

In in Mekong Delta zijn we naar Mytho, Can Tho en Chau Doc geweest. In Can Tho hebben we een boottochtje langs de floating market gedaan. Om 6 uur ' s ochtends (ja dat is echt heel vroeg voor in de vakantie!) werden we opgehaald door onze bootman. Met zijn 2en in een klein motorbootje vaarden we tijdens de zonsopgang langs 2 markten. Het werd al snel duidelijk dat onze 1 tandige bootman niet elke dag met 2 blonde meisjes in zijn boot zat. Vol trots liet hij ons aan de andere boten zien en maakten de hele tocht sieraden van bamboo voor ons. Zelf zijn karaoke zingkunsten werden tijdens de lunch getoond. Ondanks alle versierpogingen waren wij niet helemaal onder de indruk, een gebit staat toch wel in ons eisenpakket.

Na Vietnam was het weer tijd voor een nieuw land, Cambodja! Met de boot, dit keer voor 10 personen, zijn we de grens overgegaan. Deze grensovergang was echt zoals ik er nog nooit 1 heb gezien. We legden aan met onze bootje bij een soort van bos. Met een beetje ongeloof en wantrouwen (je moest je bagage in de boot laten liggen) stapten we allemaal uit. Over een smal zandpad liepen we achter de bestuurder van de boot aan. Na 5 minuten lopen verscheen er een houten huisje. De bestuurder van de boot ging naar binnen. Wij lieten ons paspoort door de bestuurder van de boot stempelen en konden toen de grens oversteken.

In Phom Penh hebben we met nog 2 zweedse meisje alle sight seeing gedaan. Ik moet zeggen dat de sfeer in Cambodja nog beter is dan in Vietnam. Het toerisme is nog wat minder ontwikkeld en dat verschil merk je. Dit maakt het reizen ook wel lastiger. Er zijn helaas nog niet zoveel wegen waardoor we na bijna elke stad eerst terug moeten naar Phom Penh. Ook de kwaliteit van de weg is slechter, tot nu toe is het snelste dat een bus kan rijden 40 km per uur. Ondanks dit kan je met geduld overal komen. We hebben dan ook Kompong Cham, Kampot en Sihanoukville bezocht.

Op het moment zijn we in Battambang. Morgen een stukje rijden met de bamboo trein en dan door naar Siem Reap voor Ankor Watt.

Bedankt voor alle reacties op mijn verhalen. Het is echt heel leuk om jullie reacties te lezen.

  • 03 April 2012 - 18:32

    Ans:

    Hoi Helma en Minke, De tijd vliegt echt. Jullie hebben wel al heel veel gezien, meer in die paar maanden als ik in mijn hele leven heb gezien en zal zien. Geniet meiden en leuk jullie verhalen te lezen. liefs Ans

  • 03 April 2012 - 20:03

    Piet:

    Mooi dat jullie het zo naar je zin hebben. Stel voor dat we bij een mooie zomeravond buiten gaan zitten met goedkoop bier om de vakantie herineringen levendig houden. Groet Piet

  • 03 April 2012 - 21:25

    Jeanette:

    Wat een leuk geschreven verslag! Ik zie het zo voor me. Vooral die eentandige bootman op versiertoer. Er zijn dus niet zo veel beugelgebitjes daar?

    Veel plezier verder

  • 04 April 2012 - 07:51

    Vera:

    Wat een super leuk verslag en wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Heel veel reisplezier en geluk.

  • 04 April 2012 - 08:33

    Thecla:

    Hee Zus!
    Leuk verhaal weer. Alweer op de helft, pas maar op want nu gaat alles echt veeel te snel haha. Geniet er maar lekker van en laat me weten hoe de bambootrein was, het enige waar ik spijt van heb is dat ik dat treintje heb overgeslagen.. Zo dom, ik als treinfanaat!! ;-)
    Dikke kus

  • 08 April 2012 - 11:17

    Ben:

    Ha lieve dochter,wat ben je toch een stoere meid.GELUKKIG al weer op de helft.Kan ik gaan aftellen knuffel en de groeten xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 April 2012 - 10:56

    Hen En San:

    Hey lief nichtje,

    Wat vind ik het fijn om te lezen dat alles goed gaat en jullie het zo naar je zin hebben. Geniet nog maar lekker van de tweede helft en tot snel ;-)

    Liefs en kus ook aan Minke!!!

  • 13 April 2012 - 13:21

    Marian En Guus:

    Hoi nichie Helma.
    Je kan wel zeggen natuurlijk dat Titi en Hiep echte aanraders zijn maar ja dat jullie dat vinden is dat ze daar zelden en misschien wel nooit 2 blonde meiden gezien hebben. Maar goed het gaaat erom dat je het naar je zin hebt en dat lukt zeker wel. Ben wel benieuwd naar die bamboe trein is dat iets van Lego ofzo???
    Hou alles heel en nog veel plezier
    Groet
    Marian en Guus

  • 21 April 2012 - 17:25

    Nico Duyvestein:

    Hallo Helma en Nienke,wat leuk om van jullie te horen.Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken.Ik ben wel een beetje jaloers hoor!Ik kijk nu al uit na jeje nieuwe verslag.Ik zal de meiden van duindorp over jullie reis vertellen en de groeten doen.Heel veel plezier nog en tot ziens.
    Nico

  • 23 April 2012 - 12:51

    Kim:

    Helmaa, het klinkt allemaal echt geweldig! Geniet er nog maar lekker van! Ik ben trouwens ook een van de grote fans van je nieuwe haar! Nog heel veel plezier en als je terug bent moeten we maar eens een hollandse party houden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Batdambang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2012

Sumatra

23 April 2012

Pi mi Lao!

03 April 2012

Het is alweer april!!

07 Maart 2012

Van noord naar zuid

11 Februari 2012

En toen waren er nog 2 over...
Helma

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 5832

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 04 November 2014

Zuid Amerika

17 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: