Eerste weekje Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helma Krapels - WaarBenJij.nu Eerste weekje Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helma Krapels - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Thailand

Door: helmakrapels

Blijf op de hoogte en volg Helma

26 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Na al het werken, sparen, inpakken en afscheid nemen was het eindelijk het moment om het vliegtuig in te stappen. Vol zenuwen vertrokken Minke en ik. De reis verliep helemaal volgens plan. Helaas waren wij op het vliegveld van Bangkok niet de enige toeristen door de douahne wilden. Er stonden hele lange chaotische rijen waar geen beweging in zat. Maar na anderhalf uur geduldig wachten mochten we er doorheen en stond hier de veel te bruine Thecla op ons te wachten. Het is echt super fijn om elkaar na 4 maanden weer te zien en te spreken! Na het bijkletsen, roddelen en het horen van haar reisavondturen zijn we Bangkok in gegaan. Hier vind je echt overal op straat eetkraampjes met vers fruit, pannenkoeken, rijst, noedels en allerlei eten dat ik nog nooit eerder heb gezien. En net als de kleding hier kost het bijna niks. Heerlijk!

Na 2 nachten Bangkok zijn we door gereisd met de bus en boot naar het zuiden. Als eerst hebben we het eiland Ko Samui bezocht. Dit schijnt volgens de boekjes het Cherso van Thailand te zijn. Je hebt hier prachtige stranden en ons guesthouse lag ook aan de zee. Het uitgaansleven is echter niks te beleven. Veel thaise ladyboys en girlsbars.. niet echt onze smaak. Na 2 nachten zijn we verplaatst naar het buureiland Ko Pha-Ngan. We hebben hier in een luxe resort gezeten, ook weer aan het strand en met meerdere zwembaden (niet echt backpackers style maarjaa...genieten hoort er ook bij). 's Avonds zijn we naar een black moonparty op het strand geweest. Een super goed feestje met blacklight en lichtgevende bodypaint!

Nu zijn we weer terug in Bangkok om morgen met de bus verder te reizen naar het noorden (het iets mindere toeristische deel). Op naar iets meer cultuur...

• 26 Januari 2012 - 14:56

Eline:

Hey Helmie,

Klinkt allemaal super leuk:) René zegt alleen maar dat hij ook weer weg wil. En als ik dit lees krijg ik daar ook wel weer zin in.

Veel plezie!:D
    Groetjes
    Ook van René

• 26 Januari 2012 - 15:00

Rosalie:

Hoi Helma,

Ik vind dit al super gaaf om te lezen, ben dus benieuwd wat je verder nog allemaal mee gaat maken! =)

Heeeel veel plezier en geniet van alles om je heen!

Liefs,
    Rosalie

• 26 Januari 2012 - 16:01

LLef:

Heerlijk,we genieten met jullie mee , alleen wij hebben regen en kou .
    groeten LLEf

• 26 Januari 2012 - 19:03

Ans:

Graag wat zon opsturen. Hier is het koud en nat. Geniet en laat ons meegenieten door je verslagen
    groetjes Ans

• 27 Januari 2012 - 07:21

Jeanette:

Ik doe nog een extra hemdje aan, het gaat hier morgen vriezen. Je levert van ver weg wel een leuk idee vaan oor een Stam activiteit: black moon party moet lukken in de kelder.
    Op nu naar de tempels, ben benieuwd

• 27 Januari 2012 - 17:53

Willemijn:

Klinkt goed, al die eettentjes! Laat je lekker verwennen, zou ik zeggen :-). Heel veel plezier; ik ga al je verhalen volgen!
    x Willemijn

• 28 Januari 2012 - 14:32

Marian En Guus:

Hoi Helma. Heb je al van dat vreemde eten wat gegeten? Is altijd spannend om iets vreemds te proberen toch. Jij hebt daar de warmte maar hier gaat het tenminste een beetje vriezen. Ook erg lekker hoor integenstelling tot wat anderen zeggen. Nog veel plezier en doe de groeten aan onze andere nichtjes.
    Groet
    Marian en Guus

• 02 Februari 2012 - 14:46

Hen En San:

Hey helmie,
    Wat leuk om nu mn andere nichtjes te kunnen volgen. De eerste verhalen klinken alweer super!! Heel veel plezier daar en maak er wat van :-)
    XX

• 02 Februari 2012 - 18:32

Carrie:

Ha Helma, meisie. Hoe is het bij jou. Hier in huis is alles goed. Hebben jullie het gezellig samen, en eet je lekker. Wat eet je, nassi, lekker soorten fruit? En ben je al heel bruin? Geen last van heimwee? Je broertje vraagt of je al zwart bent (?).
    Heb je al veel nieuwe kleren gekocht? Jymee is gek op puzzelen. Het is hier koud, ik heb bevroren voeten. Laat gauw wat van je horen.
    groetjes aan jullie daar.